22 лютого 2017 року на базі Стрільницької ЗОШ I- III ступенів пройшов виїзний семінар учителів історії району.
За останні роки сформувався новий образ учителя історії. Постійно зростає його роль у навчальному і виховному процесах. Відомому демократу Д. Харкнессу належать слова, які безпосередньо стосуються і вчителів України: “Учитель – не єдине джерело впливу на розвиток дітей, але його життєво необхідна складова. Нам відведено небагато часу на те, щоб допомогти засвоїти знання і зрозуміти, що вони повинні стати гідними громадянами своєї батьківщини, нашого неспокійного континенту і загального дому, який постійно перебуває під загрозою”. Праця вчителя історії сповнена великої відповідальності.
Вчительську когорту вчителів історії гостинно зустріла керівник навчального закладу - директор Герасько Наталія Віталіївна,ознайомила гостей зі школою.
Вчителі відвідали і обговорили відкритий урок з історії України у 9 класі на тему «Особливості індустріалізації України у II половині ХIХ ст.», який провела Чепуль Людмила Іванівна.
Зміст уроку повністю відповідав вимогам навчальної програми та меті поставлених завдань. Свідомому засвоєнню нового матеріалу слугувало методично правильно організоване повторення раніше вивченого матеріалу та актуалізація опорних знань, умінь і навичок учнів.
Робота з вивчення нового матеріалу характеризується конкретністю й чіткістю реалізації основних завдань уроку. Виклад нового матеріалу відзначається логічністю, умілим виділенням головного, істотного. Учитель розкриває міст теми цікаво, доступно, з наукових позицій, використовує останні досягнення. Постановка вчителем питань стимулює розвиток розумових сил, не налаштовує на заучування, активізує думки, виховує інтерес до навчання.
Учитель направляє хід думки учнів таким чином, щоб вони активно, зосереджено намагались побачити невидиме, зрозуміти приховане, розглянути незвичайне у звичайному, у тому, що зустрічається на кожному кроці (розумова активність). Види роботи відповідали віковим особливостям учнів, дозволили вчителю активізувати навчальну їхню діяльність, що в кінцевому підсумку було результатом того, що учні були не пасивними слухачами, а активними учасниками.
Вчитель використала форми роботи пов'язані з використанням джерел інформації на уроках історії: фото, історичні карикатури, текстові джерела, відео фрагменти та інше. Використання різних видів роботи сприяло зниженню втомленості учнів у процесі роботи. Це позитивна сторона уроку, глибоко продумана вчителем. Урок проведено відповідно до обгрунтованого, чіткого плану, складеного вчителем у процесі підготовки до нього. Він оптимально коригується відповідно до обставин.
Логічним продовженням став урок пам’яті «Небесна Сотня – Герої не вмирають» для учнів 8 – 11 класів, де лунали щирі слова і задушевні пісні учнів Стрільницької ЗОШ.
Головним завданням заходу було вшанувати пам'ять героїв Небесної сотні, прищеплювати любов до Батьківщини, виховати патріотичну свідомість, розвивати бажання стати гідними громадянами України.
Відвідали вчителі-історики і шкільну українську «Світлицю », що є осередком освіти виховання, який сприяє вихованню в молодого покоління національної свідомості, патріотизму, любові до рідного краю, свого народу, забезпечення духовної єдності поколінь і призначений збереженню та вивченню матеріальної і духовної культури.
Головним завданням у роботі музею є: залучення учнів до проведення культурно-освітньої роботи серед школярів, зокрема патріотичного і національного виховання.
Підводячи підсумки семінару, його учасники висловили подяку колективу школи за високий рівень його підготовки.
|